Як перевірити нерухомість перед її придбанням?

Міністерство юстиції України подає детальні рекомендації щодо того, як правильно провести перевірку нерухомості перед покупкою. Це важливий етап, який допоможе покупцеві уберегти себе від зайвих витрат та ризиків.
Передусім перед підписанням договору купівлі-продажу важливо провести аналіз документів, підтвердити право власності, перевірити наявність обтяжень, судових спорів та інших факторів, які можуть вплинути на підписання договору. До документів, що підтверджують право власності, належать: укладений у встановленому порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, об'єкт незавершеного будівництва чи майбутній об'єкт нерухомості; договір, яким встановлюється довірена власність та акт прийняття-передачі майна; свідоцтва про право власності на частку у спільному майні в подружжя; свідоцтво про право на спадщину; свідоцтво про придбання майна на прилюдних торгах, у тому числі, якщо вони не відбулися; свідоцтва про приватизацію житла; свідоцтва про право власності на житло, видані до 1 січня 2013 року; судові рішення про присвоєння, зміну, припинення права власності; ухвали суду про укладення мирових угод. Перевірка проводиться через Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. А отримати всі дані можна або у паперовому форматі через державного реєстратора, ЦПАУ чи нотаріуса, або в електронному форматі через портал «Дія».